BELSŐ ERŐSÍTŐK

Amióta a merevlemezes egységek 5,25 coll méretűre zsugorodtak, azóta megjelentek a mechanikán belüli erősítők. Ezekre azért van szükség, mert egyre kisebb a kiolvasott jel, valamint a fémdobozon belül érvényesül a Faraday kalitka árnyékoló hatása. (Sokan nem tudják, hogy a fémdobozon lévő nyílások és a hullámhossz figyelembe vételével kell a kalitkát értelmeznünk. Az autó ablakán befér a kis hullámhosszú mobiltelefon jel, így akkor autónk nem kalitka, de a villámmal szemben árnyékoló hatású. Ott az ionizáció, térerő, hőmérséklet az, ami életveszélyes lehet.) Az erősítőt régebben a hajlékony fóliára építették a külső panel csatlakozásához közel, újabban viszont a fejszerelvényre , hogy a fejekhez közelebb legyen. Természetesen régen is próbálták a fejekhez minél közelebb építeni. A fényképeken látható ,hogy van forrasztható ic-s kivitel, műgyantával leöntött, a panel túloldalán megbúvó és fémlemezzel lezárt változat is.

<vissza>