A fenti képek egy 3,5"-os üveglemezes totálkáros
drive-ról készültek. Látható, hogy a mágneses réteg
szemcséi a fejet is elkotatják. A finom port az utolsó
képen jól lehet látni.

3,5"-os drive üveglemezéről a fej helyenként legyalulta
a mágneses réteget.

2,5"-os régi üveglemezes drive. A parkoló pályáról
a súrlódás miatt hiányzik a mágneses réteg.

A parkoló pályáról felkaristolt anyag porként a fej
által nem érintett területre rakódott. Ott, ahol a fej
az indításkor megpróbál olvasni, megközelítőleg
pormentes.



Távolról és közelről egy valóban alumíniumig
legyalult felület.





Szintén három totálkáros felület.

Mély barázdás felületi sérülés.

Az előző sérülés messzebbről fényképezve.

Régebbi típusú lemezen felületi sérülés. Mértéke miatt
az adatok már nem menthetőek, ugyanis a fej biztonságos
repülése nem biztosítható. Valamint a lemez szélén lévő
sérülés érinti a gyári adatokat.



Egyetlen porszem is ilyen spirális sérülést tud
okozni a felületen.

Parkoló pályát tett tönkre egy feltételezett letapadás,
vagy egyszerű felületi elhasználódás.

Hibásan repülő fej a felületet több helyen is képes
teljesen tönkre tenni.

Elöregedés során az anyagleválás a legjellemzőbb.

A parkoló pálya teljesen használhatatlan, mély árokká
változott. Az innen kilépő fej spirálisan karistolja tovább
a felületet.

A sok indítási kísérlet során a lemez széle is totálkáros.
Jól látható, hogy a levegőbe kerülő por az összes
lemezoldalon azonos sérüléseket okoz a fejek alatt.

A lemez szélén is alumíniumig kopott a felület. A fej
által okozott légörvények a nagyobb felületi szemcséket
nem engedik megtapadni a fej által bejárható felületen,
viszont a lemez szélére feltapadnak.

A legyalult anyag hasonló a normál porhoz. Jól látható
a fedél tömítésének két oldalán az azonosság.

<vissza>