A
fenti képek egy 3,5"-os üveglemezes totálkáros
drive-ról
készültek. Látható, hogy a mágneses réteg
szemcséi a fejet is
elkotatják. A finom port az utolsó
képen jól lehet látni.
3,5"-os
drive üveglemezéről a fej helyenként legyalulta
a mágneses
réteget.
2,5"-os
régi üveglemezes drive. A parkoló pályáról
a súrlódás miatt
hiányzik a mágneses réteg.
A
parkoló pályáról felkaristolt anyag porként a fej
által nem
érintett területre rakódott. Ott, ahol a fej
az indításkor
megpróbál olvasni, megközelítőleg
pormentes.
Távolról
és közelről egy valóban alumíniumig
legyalult felület.
Szintén három totálkáros felület.
Mély barázdás felületi sérülés.
Az előző sérülés messzebbről fényképezve.
Régebbi
típusú lemezen felületi sérülés. Mértéke miatt
az adatok már nem
menthetőek, ugyanis a fej biztonságos
repülése nem biztosítható.
Valamint a lemez szélén lévő
sérülés érinti a gyári adatokat.
Egyetlen
porszem is ilyen spirális sérülést tud
okozni a felületen.
Parkoló
pályát tett tönkre egy feltételezett letapadás,
vagy egyszerű
felületi elhasználódás.
Hibásan
repülő fej a felületet több helyen is képes
teljesen tönkre tenni.
Elöregedés során az anyagleválás a legjellemzőbb.
A
parkoló pálya teljesen használhatatlan, mély árokká
változott. Az
innen kilépő fej spirálisan karistolja tovább
a felületet.
A
sok indítási kísérlet során a lemez széle is totálkáros.
Jól
látható, hogy a levegőbe kerülő por az összes
lemezoldalon azonos
sérüléseket okoz a fejek alatt.
A
lemez szélén is alumíniumig kopott a felület. A fej
által okozott
légörvények a nagyobb felületi szemcséket
nem engedik megtapadni a
fej által bejárható felületen,
viszont a lemez szélére
feltapadnak.
A
legyalult anyag hasonló a normál porhoz. Jól látható
a fedél
tömítésének két oldalán az azonosság.